Skip Navigation or Skip to Content

Maps Untold: een tweede financiering, een tweede fase

Nooit meer te veel betalen voor je biertje, altijd het restaurant vinden dat bij je past en de leukste hotspots ontdekken op je reis: dat is het idee van Maps Untold. Met het startersbudget van LOF kregen de jonge ondernemers achter het concept de kans om de app uit te werken en hun ideeën in de praktijk te toetsen.  

En dat was een succes. Een nieuwe financiering volgde en die zorgt ervoor dat Maps Untold hun idee van een gepersonaliseerde stadsgids in de praktijk gaat brengen. Mede-oprichter Gaby Gomes Branco vertelt. 

Lees hier over de beginfase van Maps Untold

Mismatch

“Twee jaar geleden kregen we onze eerste kleine investering. Dat hielp enorm met het opstarten van het product maar gaf ook heel veel ruimte om te kijken: wat wil onze gebruiker? Maar misschien nog wel net zo belangrijk: er kwam vanuit LOF heel veel kennis. Ze kennen de industrie. Via via kwamen we in contact met veel andere startups en dat hielp gigantisch”, vertelt Gaby. 

“Toch zat er in het begin nog wel een mismatch. Wij richtten ons te veel op de grotere partijen, zoals gemeenten. We zijn ons toen veel meer op de consument gaan richten. Dat hielp en het aantal gebruikers groeide snel.”  

Hoe werkt Maps Untold?

In je hotel of in een museum scan je de QR-code van Maps Untold. Je opent de tool in je browser en vult in wat voor restaurants, barretjes, musea etc. jij in je eigen stad allemaal tof vindt. Vervolgens zoekt het algoritme de perfecte adresjes voor jou op je vakantiebestemming. Dus niet: het lekkerste hoog aanschreven restaurant, maar écht het restaurant waar jij op je plek zit. Want wie is nou exact de gemiddelde persoon? Precies, niemand.

Meer over Maps Untold

Sparringpartner

Gaby en haar compagnons spraken veel met Joost Melis van LOF. “Sparren met hem bleek super waardevol. Hij kent de sector en weet tegelijkertijd hoe je een bedrijf runt. Daar heb je natuurlijk veel aan in de beginfase van een startup. Maar hij had ook handige tips voor het behouden van een fijne werk-privébalans.”  

En nu is er dus de nieuwe investering. Gaby: “Die biedt ons de kans om onze tool verder in de markt te zetten en te finetunen. We beginnen in Eindhoven. Dat is onze proeftuin voor de komende tijd. We werken samen met enorm veel Eindhovense partijen. Restaurants, musea, retail… Al die stakeholders kunnen onze tool de komende tijd gratis gebruiken als extra service voor hun gast. Zo willen we een datagedreven bezoekersnetwerk creëren in Eindhoven en het verdienmodel toetsen: het vergelden van restaurantreserveringen. 

De toekomst

De ambities voor de komende tijd zijn duidelijk. Komend halfjaar is Eindhoven en daarna Tilburg echt de focus. Dan willen we de wereld laten zien dat zo’n leisurenetwerk echt kan. Voor de fase daarna hebben we tien grote steden in Nederland op het oog waar we willen uitrollen. Dan willen we ook meer met technische partijen samenwerken. Denk aan integraties met andere apps, vrijetijdssoftware etc. We willen in ieder geval niet te snel internationaliseren. We hebben al aanvragen uit het buitenland maar we willen eerst goed kijken hoe en wat. Voorlopig blijven we lekker in Brabant. Maar onze grote ambitie is om op termijn leisurestartup worden. 

Sta jij ook in de startblokken met je idee? Neem eens contact op

Projecten

Meer uitleg over het projectplan